legg igjen en kommentar å gjør meg glad=)

søndag 19. januar 2014

Hest i familien!

heisann!! da var det på tide med et nytt innlegg fra familien jørgensen. vi har det bra alle fem og trives veldig godt både på lauvås og ellers i miljøet i bygda.her er det masse tilbud til unge barnefamilier å det er bare å velge i aktiviteter en kan sende barnet sitt på.vi venter med å sende thea-sofie på noen aktiviteter til hun selv ønsker å gå på noe.Vell,i det siste har hun sagt en del at hun vil spille litt innebandy med søskenbarna sine kamilla å rebekka.Hun skal få lov til å få gå på noe,fordi når jeg var liten fikk jeg aldri begynne med noen aktiviteter hehe;)de var vell redde for at jeg skulle få feil venner.jeg er trygg på vennene til thea-sofie.hun har fått seg venner for livet i de to som hun er mest med nå,og har knyttet et godt bånd sammen med dem.å skal hun begynne på noen aktiviteter,skal hun gå sammen med noen av de nærmeste venninnene sine.nå er de jo enda så små at hvem de leker sammen med har ikke så stor betydning egentlig.barn er barn.men samtidig etterhvert nå,er det nå de begynner å knytte bånd om hvem de liker seg best sammen med.å vi ønsker jo selvfølgelig at dette gode forholde til de venninnene hun er mest sammen med nå skal vare hele tiden;)det hjelper nok godt at vi foreldre også er mye sammen=) en kveld jeg skulle legge thea-sofie,takket hun meg for at hun fikk begynne i barnehagen for hvis ikke hun hadde gått der,hadde hun ikke blitt kjent med thea.hehe.det var litt herlig å høre;) sist helg hadde margrete(mor til thea)å meg,begge mennene i nordsjøen.da hadde vi en fin dag på lekeland og avsluttet dagen med pizzakos hjemme hos oss der hun la barna og vi fikk en fin kveld videre hos oss.utrolig koselig. vi er også en del sammen med min barndomsvenninde å hennes mann.jeg trener sammen med henne å margrete å min søster.å treffer de også i kirkebarnehagen.å så finner vi på noe med mennene innimellom;)i morgen får vi middagsbesøk.det er gøy å kunne finne på litt i hverdagen også å ikke bare i helgene;) Mitt eldste tantebarn victoria på 14 år har fått seg hest.Det er så gøy å ha hest i familien.vi kan komme å se på victoria i stallen når vi vil.det blir ikke så ofte.men det er gøy å komme på besøk.vet ikke hvem det er mest gøy for.meg eller barna;)tenk at victoria har blitt så stor at hun snart er konfirmant.Rart hehe=). over til litt om johannes så har vi lenge hatt et kryssystem til barna her i hus.johannes har nok vært litt liten til å helt sjønne hvordan det fungerer,for i det siste har han vært så ivrig på dette med å få kryss å komme frem til smilefjeset=)han pleier å få kryss for når han har spist opp middagen sin å når han rydder rommet sitt selv.Det systemet er veldig greit syns jeg;)Merker at Johannes vokser,å begynner å bli flink til mye som han ikke var før=)Det er deilig. Nora-seline elsker når jeg tar kaninen vår inn litt.da koser hun seg og tar kaninen inn på rommet en liten stund bare.Hun har også begynt å bli så stor nå.hun er ikke lenger baby.far i hus sier vi må ta bort barnestolen rundt bordet.men fruen i huset er liksom ikke helt klar for det enda hehe.hun vokser å vokser.skulle ønske jeg bare kunne stoppet tidet å fryset den en stund.jeg nyter hvert sekund hjemme med barna.snart er dette svunnen tid.men det er nå ganske deilig at barna begynner å bli LITT mer selvstendig av seg;) til slutt vil jeg ønske dere alle sammen en riktig god uke.håper å få treffe dere snart igjen.dere er ofte i tankene våre=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din koselige kommentar!